Årsmötet 2024
Ordföranden Robin Gustafsson hälsade välkommen till Hembygdsföreningens årsmöte. Före årsmötesförhandlingarna tändes ett ljus och hölls en tyst minut för medlemmar som avlidit under verksamhetsåret.
Robin förklarade härefter årsmötet för öppnat samt årsmötet utlyst i stadgeenlig ordning.  Till mötesordförande valdes Kaj Nordkvist och till mötessekreterare Mats Olsson.
 Årsmötet beslöt bevilja styrelsen ansvarsfrihet för senaste räkenskapsåret.
Efter ny- och omval fick styrelsen följande sammansättning ordförande Robin Gustafsson. Styrelseledamöter  Ruth Strandberg, Reino Nilsson, Monica Persson, Mats Olsson och Mats Persson. Pia Rennemark Nilsson, Kristina Forsander och Peter Björnsson kvarstår under 2024. Ersättare: Hans-Erik Brink och Birgitta Nilsson.  Valberedning:  Anna-Greta Andersson, Ingrid Hallefält Sjöholm och Sievert Aronsson med Anna-Greta Andersson som sammankallande.
Medlemsavgifterna är oförändrade, 150:-/enskild medlem och 200:-/familj.
Årsmötet beslöt fastställa budget- och verksamhetsplanen för det framförliggande verksamhetsåret.
Under punkten övrigt var det dags för Robin att avtacka mötesordföranden Kaj Nordkvist för ett väl genomfört årsmöte samt de avgående ledamöterna Johan Nilsson, Sievert Aronsson, Ingrid Hallefält Sjöholm och Kersti Torstensson. Alla fick en mycket vacker blomsteruppsats och tackades för allt arbete de nedlagt i föreningen.
Ett särskilt tack och en blombukett överlämnades till vår kassör Pia Rennemark Nilsson som har ett mycket viktigt uppdrag inom hembygdsföreningen.
Efter att årsmötesförhandlingarna avslutats följde presentation av kläder från gamla tider. Tidsepoken 1800 – 1980. Kaffe med hembakt smakade väldigt bra. Under kaffepausen följde dragning i lotteriet.
En underbar bildvisning med musik till av Bertil Jönsson med hustru Margareth som medhjälpare fick vi njuta av som sista programpunkt.
Ordföranden tackade för en fin bildvisning och överlämnade en blomma som tack och vi andra  tackade med applåder.

Vinslövs Hembygdsförening

Skapad av: Anna-Greta Andersson (2024-03-20 10:56:47) Kontakta föreningen