Västra Göinge hembygdsförening

Våröppet hos Hembygdsföreningen under mars månad 2024!

Hembygdsmuseet i Hässleholm – öppettider Museet har våröppet lördagarna den 9 och 23 mars 2024 kl 11 – 14 med program på museet den 23 mars!!

Årsmötet den 14 mars kl 18.30 på Sörby prästgård! Alla medlemmar är sedan ett tag kallade till årsmötet.

Kom gärna ihåg detta möte och deltag i förhandlingarna och besluten. Årsmöteshandlingarna finns på plats 30 minuter i förväg.

Vi håller till i den stora salen i Sörby gamla prästgård i Hembygdsparken i Hässleholm.

Välkomna!

Program på Hembygdsmuseet den 23 mars Inom ramen för vår nya utställning om tätorten och den tidigare staden Hässleholm ägnar vi åt stadsdelen ”Väster”! I programserien om stadsdelarna var för sig har vi nu kommit till den gedigna stadsdelen väster om centrum. Den brukar kallas ”Väster” kort och gott.

Det blir en bildberättelse om stadsdelen, om människorna där och om de olika miljöerna.

Föreningens medlem Per Carlsson, som bland annat varit medförfattare till boken Bokalyckan, visar bilder  och står för programmet i övrigt!

Programmet startar kl 11.30!

Hembygdsföreningen kan nås - genom brev till eller lapp i brevlådan på Museivägen 1, 281 38 Hässleholm - genom mejl till [email protected] - genom telefon 0451-109 55 (omkoppling till styrelseledamot)å Hembygdsmuseet.

Västra Göinge Hembygdsförening

Skapad av: Rolf Nilsson (2024-02-29 09:13:59) Kontakta föreningen