Styrelsen vill informera er alla om vad som kommer att hända under våren – sommaren 2023.
Medlemsblad 117 har ni alla fått sedan tidigare, Vår Bygd kommer att delas ut under början av maj.
Vi har haft vår bussresa i det inre av Halland med stor uppslutning av deltagare.
En nyinsatt programpunkt i vårt program under våren är att vi kommer att ha en
Mermorgon vid Hembygdsmuseet på Korsgatan 17:
Merafta har vi traditionellt firat en kväll i oktober i Tölö Hembygdsgille i många år. Nu ses vi en söndagsmorgon för ”Mermorgon” vid hembygdsmuseet. Egen kaffekorg tar du med. Vi har fixar texthäften och musik att njuta av och alla stämmer upp i sång när vi känner igen någon låt.
Tag med familjen, dina grannar eller en god vän. Alla är välkomna till Hembygdsmuseet, Korsgatan 17, söndag den 14 maj kl. 09.00.
Är det dåligt väder ses vi inne på museet.
Detta är en helt ny aktivitet som vi hoppas kunna bli bestående.

I övrigt har vi följande programpunkter för våren/sommaren:
Onsdagen 10 Maj kl. 19.00 Föredrag i församlingshemmet om ” Byn som blev golfbana”
Fors By och lite om Silfverschiöldska begravningsplatsen i Lille Lund.

Lördagen 10 juni kl. 14.00 Vandring genom Fors By och besök på Silfverschiöldska begravningsplatsen.

Lördagen 29 juli kl. 14.00 Slåttergille på slåtterängen Jans Lycka i Grönabur.

Aktiviteterna förutom Mermorgon kommer att annonseras i Norra Halland

Styrelsen Tölö Hembygdsgille