I mars månad har det varit fullt upp i Gamla skolan både för- och eftermiddag. Birgit har bjudit in föräldrar med barn till träffar över en frukt. Det har inte varit stora skaror som samlats men de som kommit har fått nya bekantskaper i lilla Gödestad. Vid träffarna har det också tydligt framkommit att väg 153 genom byn är en barriär för många att ta sig enkelt till de olika mötesplatserna i Gödestad. Ett stort tack Birgit för initativet till träffarna, spännande att se hur fortsättningen blir.

Ett stort tack också till Madeleine och Sonja för deras initiativ och engagemang kring vårcafé i Gamla skolan. För andra året har dom anordnat café i mars månad. Vid säsongens avslutande vårcafé låg våffeloset tätt över Gödestad när ca 25 personer samlades kring borden. Under två timmar samtalades det kring borden om gammalt och nytt.

Gödestads Hembygdsförening

Skapad av: Kenneth Johansson (2024-03-20 08:09:40) Kontakta föreningen