Om oss

Ysane Norje Hembygdsförening vill värna om det lokala arvet, om närhet och trygghet för våra boende och för gemenskap i aktiviteter som passar många.

I Ysane Norje Hembygdsförening arbetar vi med kultur, historia och aktiviteter i de norra delarna av Sölvesborgs kommun. Det historiska Tingshuset i Norje är numera ortens Hembygdsgård.

Med stöd av Sölvesborgs kommun bedriver vi Fritidsgård i Havsgården tre kvällar per vecka. Då har våra barn och ungdomar möjlighet att träffas, leka, skapa, göra läxor eller bara koppla av. För Havsgården finns ett separat Swishnummer 123 263 38 73

Föreningen har ca 290 medlemmar och är vi är tacksamma för allt medlemsstöd vi får. Våra medlemsintäkter, tillsammans med ex vis försäljning av fika och mat vid aktiviteter, gör att vi många gånger kan bjuda på arrangemang till väldigt låga priser. Medlemsintäkten för 2021 valde styrelsen att investera i en hjärtstartare som är placerad ute, allt för att öka tillgängligheten. Den sitter på förrådet, höger sida om Tingshuset.

Vill du bli medlem så kontaktar du oss på ovanstående telefonnummer eller via mail på [email protected].

Medlemsavgiften är 200,- för enskild medlem och 300,- för familjemedlemskap (ange samtliga i familjen). För medlemmar i Norje PRO erbjuds medlemskap för 100,-/person.

Inbetalningar av medlemsavgifter, deltagande vid aktiviteter m.m. kan göras via Swish 123-176 85 06 eller BG 5781-9732. Det går också att betala kontant på kontoret. Skriv alltid vad det gäller, ditt/era namn, din/er adress samt kontaktuppgifter (mobil/mail).

Vi hoppas många också vill hjälpa till i föreningen, det kan vara allt ifrån planera framtid, trädgårdsarbete, bygge, fikaservering, försäljning och delaktighet vid våra aktiviteter. Vi behöver dig för att vi ska kunna hålla en levande Hembygdsförening. Kom och var med!