Om oss

Vreta klosters hembygdsförenings verksamhetsområde utgörs av socknarna Vreta kloster, Stjärnorp, Flistad och Ljung. Föreningen ansvarar för hembygdsparken Drabbisdal i Berg. Där finns det tidigare ordenshuset Drabbisborg och torpet Drabbisdal samt ett antal mindre byggnader. Vi ansvarar även för torpet Milstorp i Ljungsbro, torpet Kilen i Stjärnorp samt en kvarn, en smedja och ett museum i Bjäsäter, Stjärnorp.

Vi arrangerar dessutom flertalet aktiviteter under ett verksamhetsår. Hit hör kvarndagen i Bjäsäter och valborgsmässofirande i Drabbisdal samt ett antal olika kulturvandringar i vårt verksamhetsområde.

Föreningen har en rik produktion av böcker. Under våra skrifter kan du se vilka som finns att köpa.

 Bjäsäter Sjöberga 1, 585 78 VRETA KLOSTER
 Drabbisdal och Bjäsäter