Om oss

Vi arbetar med att bevara äldre kunskap och främja forskning kring bygden och dess människor och göra det tillgängligt för kommande generationer. Vi vill bredda vår utåtriktade verksamhet och samtidigt ta till bara de traditioner som föreningen verkat för sedan start. Om du har synpunkter och idéer kring Hembygdsföreningens verksamhet så uppskattar vi att du hör av dig.

Våra museer och den programverksamhet vi erbjuder är i många delar gratis, vilket är möjligt då vi är många som arbetar ideellt. Du är välkommen om du vill bidra med din insats en eller vid flera tillfällen i någon uppgift som engagerar dig.

Om du vill bli medlem så kostar det 150 kr/år som sätts in på bg 5099-0332 eller swisha till 123 644 41 29. Skriv ditt namn o adress.

Hör av dig om du har frågor!