Fortsätt att hålla er informerade genom vår hemsida och Facebook.

Välkommen till Ununge Hembygdsförening! Föreningen startade 2008 och är verksam i Ununge socken, Norrtälje kommun. Vi har ca 130 medlemmar och vi håller till i Ununge församlingshem, där vi ordnar olika aktiviteter och håller våra styrelsemöten.

I maj gör vi en utflykt och i slutet av sommaren Hembygdsdagen, med olika programinslag. Under hösten kan det bli olika överraskningar och i slutet av november avslutar vi alltid året med vår populära julmarknad, som vi kallar Unungejul. För aktuell information om våra aktiviteter, titta under "Aktiviteter" här på hemsidan.

Vi har också en studiecirkel som träffas en gång i månaden och fördjupar sig i Ununges historia. Under åren har föreningen haft ett stort antal visningar av Unungefotografen Sven Erikssons bilder från 1920-40-tal. Vi har också arrangerat fototävlingar och gett ut almanackor med bilder från tävlingarna. Dessutom har vi gett ut ett antal skrifter om Ununge, som finns att beställa.

Kerstin Garme Hellsten "Ununge socken under 30 talet" 100 kronor.

"Berättelser från Ununge" 100 kronor.

Frantz Robbert "Klockaren som inte ville vara skolmästare" 50 kronor.

A v hembygdsföreningens studiecirkel "Rundvandring i Ununge stationssamhälle" 50 kronor.

" Skolor i Ununge socken" 75 kronor