Om oss

Välkommen till Tvärreds Hembygdsförening! Här hittar du en kort presentation av oss och information om hur du blir medlem!

Vi är en hembygdsförening i Ulricehamns kommun som i dagsläget består av 213 medlemmar. Vi anordnar aktiviteter i Tvärred flera gånger om året vid våra natursköna platser i bland annat Gärsbo Kvarn, Hembygdsgården i Onsered och Raska-Minas stuga. Vi förannonserar våra aktiviteter i Föreningsguiden (Ulricehamns Tidning) och i vår facebookgrupp som administreras av Anita Jisvall. Välkommen att följa oss där och att delta i våra aktiviteter.

Vi längtar efter att bli fler medlemmar och har du inte blivit det ännu, så kan du bli det genom att sätta in årsavgiften 150 kr på bankgiro 691-5920. Ange namn och adress vid betalningen.

Styrelsen består av:

Ordförande Bo Larsson

Vice ordförande Lennart Gyllensten

Sekreterare Gun Ohlsson

Kassör Siim Vahtra

Ledamöter  Ingemar Larsson, Jörgen Andersson och Erén Svensson

Mer information om föreningen kommer inom kort.