Om oss

Tärna Hembygdsförening startade 1969. Vi har tre aktiva avdelningar i föreningen - dessa är; barn och ungdom, vävstugan och teatersällskapet. Varmt välkommen till oss!

Föreningsaktiviteter

BARN OCH UNGDOM arrangerar stor loppis vår och höst. Vi erbjuder även sagoyoga. Gruppens aktiviteter fokuserar på att stimulera knoppen, som ett komplement till områdets idrottsföreningar med fokus på kroppstimulans.

VÄVSTUGAN med sina 17 vävstolar och träffar varje tisdag kl 18.00 för fika och samordning av verksamheten.

TÄRNAFJÄLLENS TEATERSÄLLSKAP Har en paus just nu.

FÄLLSÖMNAD Vi har en grupp som träffas och utvecklar sina kunskaper i fällsömnad.

Årliga aktiviteter för allmänheten
Nationaldagsfirande samt Farsdagsfirande med fikaförsäljning, försäljning av hantverk, lotteri med hemslöjdade vinster. Vid dessa aktiviteter finns alltid en utställning att bevittna. Utställningens karaktär ändras från gång till gång.

Vår lokal
Vi håller till i lokalen längst in till höger på Grenvägen i Tärnaby.