Hallstahammars Folkets Hus

Under flera decennier disktuterades att bygga ett Folkets Hus i Hallstahammar.

1959 blev det verklighet. Det byggdes i anslutning till Folkets Park och har senare utbyggts. Har också fungerat som skolbespisning för Kantzowska gymnasiet och tidigare även Lindboskolan.

Här finns två samlingslokaler - Forum med scen och stort dansgolv samt den lite mindre Zenit. På övervåningen sammanträdesrum m.m. Flera föreningar, fackförbund m.m. hyr lokaler här.

2011 iordningställdes ett minnesrum över Thore Skogman.

2012 ansöker, efter vissa ekonomiska problem, Folkets Hus & Park-föreningen om konkurs. Hallstahammars kommun köper byggnader och inventarier och överlåter driften till en privat entreprenör.

Svedvi-Berg Hembygdsförening

Skapad av: Svedvi-Berg Hembygdsförening (2014-06-22 15:10:55) Kontakta föreningen
Ändrad av: Svedvi-Berg Hembygdsförening (2015-02-20 13:15:41) Kontakta föreningen