Brobygget

Staffanstorps Hembygdsförening har som målsättning att i större utsträckning aktivera oss mot skolorna så att våra ungdomar får en god kunskap om äldre tiders seder och bruk.

Åstradsgården och Nevishögs smedja är väl rustade för att förmedla dessa kunskaper.

Brobygget - gamla ting, unga människor - riktar sig till skolklasser. Eleverna tillsammans med deras lärare besöker Åstradsgården och får en inblick i att hur det var att leva här  i slutet av 1800-talet och början av 1900-talet.

Vi ger en inblick i sockerbetshanteringen och jordbruket förr, då det var vanligt att barn i deras egen åldrer hjälpte till att bidra till familjens försörjning.

För mera information, kontakta [email protected]

Staffanstorps Hembygdsförening

Skapad av: (2012-05-03 10:34:10) Kontakta föreningen
Ändrad av: Staffanstorps Hembygdsförening (2023-01-15 11:39:57) Kontakta föreningen