Forska i danska arkiv – med släktforskarna - Öppet för - alla hösten 2023

Passar för

Alla som vill forska i lokalhistoria i de landskap som tidigare hört till Danmark och kanske själva har sina rötter i Danmark. Webbinariet är öppet för alla intresserade,

Innehåll

Ett flertal av våra landskap har som bekant tidigare tillhört Danmark. För att kunna skriva om den lokala historien längre bakåt i tiden, behöver man därför forska även i danska arkiv. Under detta föredrag hoppas vi kunna ge er verktyg att forska vidare i lokalhistorien under den tiden landskapen var under danskt styre. Vi får höra om hur man kan gå tillväga för att få tillgång till arkiven och var man hittar de olika källorna.

Webbinarieledare

Helena Rosenberg från Sveriges hembygdsförbund

Föreläsare Kaj Jensen från Sveriges släktforskarförbund och Mattias Persson från Visseltofta hembygdsförening

29/11 2023 kl 17-19

Antal deltagare: Inget max antal
Sista anmälningsdag: Ända fram till seminariestart

När du anmält dig får du ett bekräftelsemejl med länk till seminariet. Ett påminnelsemejl kommer skickas på morgonen dagen före seminariet. Du kan logga in cirka 15 minuter före start.

Anmäl dig här

Frågor?

Mejla då [email protected]

Lästips

Här kan du läsa mer om Hembygdsförsäkringen.
www.hembygd.se/forsakring

Sveriges hembygdsförbund