Under 2021 finns följande arbetsgrupper i verksamhet:

En viktig verksamhet är då gruppen som handhar vår hemsida, kallad Hemsidan.

Ågruppen sköter isälvsdalen och ser över naturstigen längs med Silletorpsån från Rödebyholm i norr till Kassabrovägen i söder.

Vi har även en grupp, Arkivering och bilder, som arbetar med att registrera och sortera den dokumentation som föreningen fått tillgång till. Vill du vara med i den gruppen är du välkommen att ringa Margaretha Johansson, 070 865 8309. Planerat är att vi ska ge ut ett nytt bildhäfte. Arbetet pågår.

Rödebys framtida utveckling handhas av Utvecklingsgruppen och ligger hembygdsföreningen varmt om hjärtat. Kommunen kommer förhoppningsvis att stödja vårt lokala utvecklingsprogram och infoga det i sitt eget.

Historisk forskning om gamla Rödeby med bl a byns torp och gamla gårdar samt underlag till utgiven litteratur och fältarbete. Detta sköts av Torpgruppen. Denna grupp är för närvarande inte aktiv. Är du intresserad av Rödebys historia och att att vandra i skog och mark kanske denna gruppen är något för dig. Hör av dig till någon i styrelsen.

Vårt årliga arrangemang, Rödebydagen, planeras som vanligt av en särskild grupp, Rödebydagsgruppen.   På grund av coronapandemin har vi inte under 2 år kunnat genomföra denna populära marknadsdag. Men vi hoppas verkligen att vi kan göra det under 2022.

Det är viktigt att vi alla hjälps åt med att ta fram idéer. Vill du vara med i någon/några av grupperna är du välkommen att ringa, Anita Kaijser, tfn. 0708-140917.

Rödeby Hembygdsförening

Skapad av: (2012-04-04 17:10:19) Kontakta föreningen