Om oss

Överums Hembygdsförening bildades på initiativ av överingenjör Gösta Klemming vid AB Överums Bruk. Den 3 mars 1960 kallades intresserade till bildandet av en Hembygdsförening i Överum till ett möte i Vallonen den 16 mars 1960.

Av Hembygdsföreningens första protokoll framgår att Överums Hembygdsförening föddes vid detta sammanträde under ordförandeskap av Gösta Klemming och med Sven Millerfelt vid protokollet. En interimsstyrelse valdes som bestod av ordförande Gösta Klemming samt ledamöterna John Carlsson, Elis Åström, Gunnar Lindberg och Sven Millerfelt.

STYRELSE

Ordförande           Douglas Blomberg      070 647 37 40     [email protected]

Kassör               Johnny Gustavsson     070 347 33 55      [email protected]

Sekreterare          Perarvid Andersson