Utforska platsen

I vår förening arbetar vi med att lägga in vårt kulturarv i Hembygdsportalens databas under "Utforska platsen". I databasen lägger vi in information om socknarna Oppmanna och Vånga som Du är välkommen att ta del av. Det krävs ingen inloggning och det är helt gratis att ta del av materialet.

Klicka på länkarna nedan för att komma direkt till sidorna.

Materialet Ni finner är information om bygden, fotografier och dokument från byar, gårdar och torp. Innehållet i databasen kompletteras efterhand och växer hela tiden.

Kom gärna tillbaka och leta efter nytt material, och har Du själv gamla fotografier eller dokument som Du vill dela med Dig av, och som kan vara till glädje för generationerna som kommer efter oss, så skriv gärna en rad till

Gösta Strandberg, e-post:  [email protected]

Vi som arbetar med portalen behöver hjälp av alla som har uppgifter om byar, gårdar, torp, övriga platser, byggnadslämningar och så vidare.

Det kan vara platsens historia bakåt i tiden, vilka som har bott och verkat här genom åren, foton, dokument och dylikt, eller om Du har du kompletterande uppgifter till redan publicerat material eller upptäcker något som är fel i detsamma så hör gärna av Dig till någon av oss.

Länkar till "Utforska platsen:

Startsidan

Oppmanna distrikt

Vånga distrikt

Oppmanna-Vånga Hembygdsförening

Skapad av: (2015-08-03 22:58:56) Kontakta föreningen
Ändrad av: Oppmanna-Vånga Hembygdsförening (2020-10-01 19:35:33) Kontakta föreningen