Hitta hit

Norrbo hembygdsgård ligger i byn Gammelsträng i Norrbo socken, i Hudiksvalls kommun.

Hitta hit med bil från Hudiksvall

Ta väg 84 mot Ljusdal och ta av  höger mot Norrbo. Följ väg 745 fram till byn Hålsjö, där du svänger höger i en trevägs-korsning med skylten "Gammelsträng 3". Följ den vägen (väg 757) i cirka 3 km, passera den blå vägskylten "Gammelsträng" och strax därefter ska du svänga upp vänster mot hembygdsgården.

Hitta hit med bil från Delsbo

Från Delsbo åker du enklast till Bjuråker. I korsningen vid Bjuråkers kyrka tar du höger (väg 745) och åker över bron vid Norrboån och passerar förbi Norrbo kyrka. Åk ytterligare cirka en mil till fram till byn Hålsjö, där du svänger vänster i en trevägs-korsning  med skylten Gammelsträng 3". Följ den vägen (väg 757) i cirka tre kilometer, passera den blå vägskylten "Gammelsträng" och strax därefter ska du svänga upp vänster mot hembygdsgården.

Det finns förstås många roliga småvägar att utforska i stället för ovan beskrivna större vägar!

OBS!  Vägskyltarna mot "Norrbo" kan vara förvirrande, då de syftar på byn Norrbobyn som ligger en dryg mil från Norrbo hembygdsgård!

Ta bussen hit

Närmsta busshållplats heter Hålsjö affären och ligger knappt tre kilometer ifrån hembygdsgården. Men det finns inte så många bussturer att välja på. Bäst är att gå in på X-trafiks hemsida och söka på bussturer till och från hållplats Hålsjö affären.

Norrbo Hembygds- och Fornminnesförening

Skapad av: (2016-05-20 09:44:10) Kontakta föreningen
Ändrad av: Norrbo Hembygds- och Fornminnesförening (2022-04-23 00:38:53) Kontakta föreningen