Hela årets program här.
6/7 Naturvandring torsdag kl 13-15. Alf Pallin och Per Hedvall guidar och visar oss flora, fauna och funga. Kostnad: 50 kr. Medtag eget fika. Samling: Krype fäbod karta.
3/7 Prova på smide måndag kl 18 i Kungsgårdens smedja.
1/7 Botanisk vandring lördag kl 10-12 med Christina Åström från Naturskyddsföreningen. Medtag eget fika. Samling: Norrala kyrkas parkering, öster om kyrkan. Vi lämnar hälften av bilarna kvar vid kyrkan och åker bil till bron vid gamla E4:an i Kungsgården. Bäckravinen nedanför bjuder på en magisk miljö med bl a kraftiga strutbräkenruggar. Man får gå försiktig på spången närmast Hillmans kvarn. Vi fortsätter förbi kvarnen och följer Norralaån, med spännande miljöer med bl a bäver. På täkterna väster om kyrkan finns lavar och vägkanten närmast kyrkan har en fin flora. Fikapaus vid kyrkan, innan vi far vidare till Zetterbergs i Edvik som har en äng med brudbröd, och mycket annat att titta på. Kontakt: Christina Åström 070-202 47 32.

Norrala Hembygdsförening

Skapad av: Åsa Schön (2023-06-25 05:21:56) Kontakta föreningen