Välkommen till oss

Nävragöl är ett trivsamt litet samhälle ca 3 mil norr om Karlskrona. Samhället med ca 150 hushåll är omgivet av  vacker natur med fina sjöar för bad och fiske.

Nävragöls Hembygdsförening startade redan 1938 och har sedan dess, på olika sätt, arbetat för trivsel och sammanhållning i samhället.  Vi samverkar med övriga hembygds- och samhällsföreningar i norra kommundelen för att bevara och utveckla den service som behövs för en levande landsbygd.  Idag är vi drygt 100 medlemmar.

Vi hjälps alla åt för att Nävragöl ska vara en trivsam plats att bo på. Föreningen arrangerar olika aktiviteter för barn och vuxna då så är möjligt.

Nävragöl Bollklubb NBK spelar regelbundet bordtennis i Ekegården.

Föreningen äger Ekegården och i anslutning till den finns motionsspår, tennisbana, badplats, boulebanor och hundrastgård. I samhället finns dessutom bollplan, strövstig runt Nävragölen samt en lekplats.

Ekegården  går att hyra för enskilda eller allmänna arrangemang (Se uthyrning av Ekegården under Menyn).