Nu kan du ställa ut i Galleri Stallet, Bjersunds Tegelbruksmuseum, Bjärred

Beskrivning: Stallet Fotograf: J Å Kristoffersson

Stallet är beläget i ena änden av ”Långa Längan” som var bostäder för de som arbetade på tegelbruket i mitten av 1800-talet. I dag används stallet för utställningar- Takhöjden är ca 250 cm och ytan är ca 7,5x3.5 m. Hängning sker i egna linor från list i taket och i taket finns spotlights monterade. Väggarna är vitputsade och upptill i båda kortsidorna finns ca 50 cm höga fönster.

Vid kortsidorna finns ca 30 cm djupa hyllor.

I ”Långa Längan” finns cateringverksamhet och b l.a. Rotary har måndagssammanträde där.

Kaffeservering ordnas av Hembygdsföreningen under sommarens söndagar. Toalett finns ej. Vatten finns ej i galleriet men då Hembygdsföreningen har öppet kan vatten hämtas i köket i Tegelmästarbostaden. Guidade visningar av tegelbruksområdet ordnas under sommaren och området är flitigt använt promenadområde med badstrand intill.

Hyran för galleriet är för helg fredag-söndag 600:- och veckovis är hyran 900:--/vecka (fredagfredag). Vill du hyra endast en dag är hyran 300:--.

Anmälan om att hyra galleriet sändes till

Hos Christina kan du även kolla vilka veckor som är lediga. Christina är även kontaktperson när det gäller övriga frågor om galleriet.

Hängning kan ske på torsdagen om lokalen ej är upptagen. Resp utställare ansvarar själv för passning, städning och egen PR (annonsering mm).

“Gatupratare” med plats för egen skylt samt bord och stolar kan lånas utan kostnad.

Beskrivning: Stallet ritning Fotograf: J Å Kristoffersson

Hembygdsföreningen i Lomma Kommun