Bokningar

Bokning av Korstastugan, Logen, och bakstugorna.

Som medlem i Lits Hembygdsförening har Du möjlighet och även förtur till att hyra Korstastugan, Logen (med kök i Korstastugan) och föreningens bakstugor.

Att hyra Korstastugan eller Logen kostar, under tiden (1/5 – 30/9), 1000 kronor per påbörjat dygn.
Att hyra Korstastugan kostar, under tiden (1/10 – 31/4), 2100 kronor per påbörjat dygn. (Logen hyrs inte ut under vinterhalvåret).
Uthyrning sker per telefon till Ingrid Brorsson 070-6117542 .
Korstastugan rymmer ca 70 personer i två rum. Köket är utrustat med spis och diskmaskin. Porslin, glas och bestick finns att låna.
Logen rymmer ca 70 personer och har en liten scen.
Kök och toaletter i Korstastugan får nyttjas.

Bakstugorna
Lits hembygdsförening äger två bakstugor, den lilla bakstugan och den stora bakstugan, se foton.
Hyran för Bakstugorna är 200 kronor per bakningstillfälle eller dag för medlemmar. För icke medlemmar kostar det 300 kronor per bakningstillfälle eller dag.
Bakstugorna är utrustade med bakbord, kavlar, mm samt städmaterial. Vatten och toalett finns i Korstastugan.

Uthyrning sker per telefon till Ann-Christine Kjellberg tel: 070-528 01 47.
Om hon inte svarar, sicka ett sms, eller lämna meddelande.

Vid förhinder måste bakstugan avbokas senast 24 timmar före.
Vid avbokning senare får Ni betala hyran för bakstugan.

Större bakstugan (i ”lagården”)

Lits Hembygdsförening

Skapad av: (2018-03-22 08:39:25) Kontakta föreningen