Om oss

Kulturföreningen Lyktan har bildats med syftet att ha kulturverksamhet i den kulturhistoriskt värdefulla byggnaden Lyktan på Gregorianska gatan 17, en byggnad som ingår i Göteborg stads bevarandeplan. Föreningen ska verka för kulturverksamhet i Östra Göteborg, med särskild målsättning att främja kultur, gemenskap och samhörighet i området.

Vi drog igång verksamheten 2021 och alla i föreningen jobbar helt ideellt, med glädje och gemenskap som ledord.

Vill du vara med? Vi behöver bli flera!

- Vill du engagera dig i att fixa fint i lokalen, eller i vår lilla trädgård, skriva bidragsansökningar eller hjälpa till vid event?

- Har du konst/hantverk du vill visa upp för andra eller musik eller annan kulturutövning du vill ge Kortedala en möjlighet att uppleva?

Kontakta oss!

Hitta hit med google maps

 Kulturföreningen Lyktan c/o Carl Ek, Månadsgatan 20, 415 33 Göteborg
 Besöksadress: Gregorianska gatan 17, Göteborg.
 0736861763[email protected]