Om oss

Kinnarumma Hembygdsförening är en förening för alla, men Du som bor i eller härstammar från Kinnarumma församling, som bl a omfattar Rydboholm, Viskafors, Björnåsa och Kinnarumma kanske har ett speciellt intresse.

Verksamheten bedrivs i vår fina hembygdsstuga i Flenstorp, en s k framkammarstuga från 1821.

Vi har olika aktiviteter under årets alla årstider, t ex midsommarfirande, julmarknad och mycket annat.

Och framför allt har vi roligt!

Hembygdsföreningen hälsar Dig – ung eller gammal – hjärtligt välkommen!

Föreningens mål är:

~ att verka för allmän och vidgad kunskap om hembygden

~att väcka och stärka känslan för bygden och dess folk och för samhörigheten med gångna  generationer

~att samla, vårda, och dokumentera såväl bygdens fornlämningar som historiska minnen  av alla slag, dess traditioner och folkminnen

~att söka skapa en bild av bygdens utveckling från forntid till nutid samt främja dess   framtida förändringar.

Föreningens verksamhetsområde är Kinnarumma församling.