Kinna Vandrarhem +

Vandrarhemmet, nymålat och med nytt tak

Följ med in och se hur vi har det!
Vi erbjuder en en skön och vilsam sömn i bekväma bäddar i en ombonad, gammaldags miljö full av charm!

8 rum, 25 bäddar,
varav 1 rum med 8 bäddar.
Öppet hela året

Incheckning: vardagar, kl. 15–19
helgdagar, kl 16–17. Eller enl ök.

Gör bokning via post, mail eller telefon.
Telefontid  8–12, 15–19.

Tel. 0320-122 35

E-post [email protected]

OBS. Bokning via e-post gäller först efter bekräftelse från oss.
Pris: 350 kr/bädd och natt, oavsett ålder.

Två bäddar: 700 kr

Två bäddar till en person: 450 kr
Hyra av bäddlinne 60 kr,

Betalning för privatpersoner sker kontant eller med swish.

Betalning kontant: Gäst hämtar nyckel/nycklar från vandrarhemmet och betalar då vid bokad tid.

Betalning med Swish: Gäst betalar med swish och får sedan ett sms med kod till ytterdörren.

Företag kan få faktura med en fakturaavgift om 20 kr.

Avbokningar för vandrarhemmet se nedan:

På Vandrarhemmet Lilla Sanden kan ni avboka din bokning fram till senast kl. 18:00 dagen före ankomst. Men sker er avbokning 7 dagar innan er ankomst är det kostnadsfritt och ni får er betalning återbetald, där efter sker det ingen återbetalning. Detsamma gäller om ni bokat samma dag och sedan inte kommer till Vandrarhemmet.

Tallåsgatan 2
Se karta >>> här

Kinna Hembygdsförening
Vandrarhemmet
Tallåsgatan 2
511 54 Kinna

Så kommer du till Kinna
Bil: Riksväg 41, väg 156
Vägbeskrivning

Buss och tåg:Västtrafik
Buss, linje 300,  330, 450
Tåg, linje Viskadalen
Terminal tåg/buss: 500 m.

I närheten
Flera restauranger på gångavstånd; post, bank samt butiker för livsmedel och annat du behöver 100 m; friluftsbad c:a 5 km; badhuset Kaskad 2 km.

Faciliteter
Fullt utrustat kök och TV i gemensamt utrymme, dusch, toalett i korridor.
Trådlöst bredband kostar 20:- att nyttja.

Även E-cigaretter är förbjudet. Brandlarmet reagerar.

==========================================

Vandrarhemmet Lilla Sanden är centralt beläget i Kinna centrum.
Byggnaden är troligen uppförd i mitten av 1800-talet och har en skiftande historia från förläggarepoken (vävnadsförläggare) och den begynnande vävnadsindustrins uppbyggnad i Marks härad. Läs gärna mera om Lilla Sanden. här.

Vandrarhemmet ägs och drivs av Kinna Hembygdsförening, vars hembygdsgård är belägen i den natursköna Mariebergsparken. Där finner du ett 15 hektar stort friluftsområde med byggnader innehållande samlingar av äldre bruksföremål.

Kinna ligger i Marks kommun Sjuhäradsbygden, i ett område som marknadsförs som "Tygriket" och som i huvudsak omfattar Marks gamla härad. Sjuhäradsbygden är också känt som "Knallebygden". Från området utgick ett stort antal kringresande handelsmän, knallar, på långväga resor för att saluföra traktens specialiteter såsom vävnader, träslöjd och kärl tillverkade av bleckplåt (varmförtennad tunn järnplåt).

I Klutabodarna
kan du handla tyg och garn till förmånliga priser. Här finns också olika platser för textilintresserade. Borås, med många utflyktsmål, ligger bara 30 km norrut. Sevärt i närområdet hittar du här, med bland annat Rydals Museum i textilbruksmiljö som belyser vävnadsindustrins och bygdens utveckling, flera byggnadsminnen och naturreservat med mera.

Visning av hembygdsföreningens anläggningar
Ring 0320-12235