Uthyrning

Hembygdsgården är öppen och kan hyras för kalas, möten och annat trevligt. Hembygdsgården öppnar för säsongen i slutet av maj och stängs i september.

Huvudbyggnaden innehåller kök med porslin och bestick. Huset har flera rum nere och en större sal på övervåningen. I stora salen nere kan man duka för 50 personer. I det mindre brasrummet nere kan man duka för 25 personer. På övervåningen kan man duka för 60 sittande. Sommartid är logen en bra plats att duka för kalas. Där kan man få in omkring 80 sittande. Skulle det bli dåligt väder går det utmärkt att också sätta upp partytält vid flaggstången. Köket är förnyat och det finns en stor, mycket snabb diskmaskin. En back med disk tar cirka 2 ½ minuter.

Hyrespriser: Hela gården  3 000 kr/uthyrningstillfälle

Allt på hembygdsgården ingår då i hyran.

Man hyr gården viss dag och får tillgång till gården dagen före för att kunna arrangera allt. Dagen efter hyresdagen så städar man efter sig och tar bort sopor osv. Vi vill inte heller ha cigarettfimpar och snustamponger kvar på marken efter en uthyrning. Det är viktigt att det som råkar gå sönder anmäls så att vi kan reparera innan nästa uthyrning.

Det är inte tillåtet att övernatta på hembygdsgården av försäkringsskäl. Bra övernattning finns i Borgvik, 1 mil från hembygdsgården.

För att hyra vid andra tider, begär pris och villkor.

Varmt välkomna att hyra gården, vackert belägen vid Långsjön

Grums Hembygdsförening

Skapad av: (2017-05-24 00:10:27) Kontakta föreningen