Kapellbokningar

Bokning av strandkapellet i Kovik.

Kapellet vid Kovik har tillkommit till minne av de gotlandsfiskare som för sin magra bärgning fått offra sina liv och nu vilar i havet. Kapellet är öppet för besök och enskild andakt alla tider på året. Bokning av kapellet för dop, bröllop, etcetera, sker via telefon eller epost till Peter Björkegren, museiföreningens kassör.

Följande gäller för bokning av kapellet:

1.   Preliminärboka kapellet hos föreningens kassör via epost [email protected] eller per telefon 0498-215859.

2. Skriv ut, fyll i, underteckna och posta bokningsformuläret till föreningens kassör.Formuläret finns längst ner på sida

3. Betala bokningsavgiften (för närvarande 500 kr per tillfälle) till föreningens bankgirokonto 278-7307

4. Ta slutligen del av de ordningsregler som gäller för kapellet. Ordningsreglerna finns längst ner på sidan. Klicka på länken, skriv ut eller läs direkt på skärmen.

5. Frågor om förrättningar inom Svenska kyrkan besvaras av pastorsexpeditionen i Klinte  pastorat, tel 0498-24 00 05, epost [email protected]

Strandkapellet-bokningsblankett.nya.pdf

Strandkapellet–ordningsregler.pdf