Om oss

Vår hembygdsförening bildades 1979. 2019 firar vi 40 år! Vi är för närvarande cirka 40 medlemmar. I styrelsen är vi 9 stycken plus vår ordförande. Tre från varje socken. Eriksberg, Mjäldrunga och Broddarp. Under vår omvårdnad finns Soldattorpet i Eriksberg där vi anordnar exempelvis midsommarfirande och Sillfest. Dessutom finns Bränneriet på Hallanda i Broddarp, som renoverades av hembygdsföreningen 1981.

Vår hembygdsförening bildades 1979. Vi är för närvarande cirka 40 medlemmar. I styrelsen är vi 9 stycken plus vår ordförande. Tre från varje socken. Eriksberg, Mjäldrunga och Broddarp.