Uppdaterad: 26 april 2022

• Hör av dig till oss om du är intresserad att jobba i föreningen. Du behöver inte vara med i styrelsen. Föreningen tar tacksamt emot allt arbete.
  • Titta gärna på våra arrangemang nedanför den här rutan - scrolla! Mer info kommer om de olika tillställningarna. Frågor hänvisas till [email protected].
  • Sommercaféerna kommer att vara öppna lördag - söndag under juli månad.
  • Sommarfest som avslutar våra evenemang, samt en julmarknad räknar vi också med att ha innan året är slut.

När vi har caféet öppet serverar vi hembakat bröd med gott kaffe eller te. Här finns också ett fint museum där vi visar miljöer från förr. Ni är alltid välkomna.
Dessutom säljer vi hantverk från lokala hantverkare i vårt närområde. Så, välkomna ut till oss i Boo café och njut av naturen och vårt goda fika!

Boo Hembygdsförening (i Närke) bildades i maj 1984. Initiativtagare var bl.a Hans Bengtsson, Per-Olof Jonsson och Tage Karlsson. Per-Olof blev föreningens förste ordförande. Sedan 1989 hyr föreningen Boo Kyrkskola av familjen Hamilton. Föreningens verksamhet är omfattande och många av arrangemangen har blivit till årliga traditioner. I samarbete med andra föreningar och organisationer anordnas torpvandringar, utställningar.
Mosippan kommer ut med ett nummer varje år. Årets nummer kommer att vara ute hos er i Mars. Det blir det 65 numret som distribueras sedan starten 1984