Om oss

Älmeboda hembygdsförening har cirka 500 medlemmar och många av dessa ställer upp ideellt med att hålla öppet, göra fint i husen och parken, sköta samlingarna, visa gamla kyrkan och mycket mer. Vill du hjälpa oss på ett eller annat sätt är du mer än välkommen! Vi ger ut Älmebodaboken varje år. Har du artikelförslag, hör av dig! Är du nyinflyttad? Lär känna bygden och folket genom oss. Hembygdsparken i Rävemåla, cirka 18.000 kvm typisk smålandsnatur. Under fem veckor med start 1 juli 2023 har vi vårt populära våffelcafé öppet. Musik på söndagarna kl 14 i juli. Större sällskap kan boka fika och guidning vid andra tillfällen. Till försäljning finns Älmebodaboken 2022, 64:e årgången, 200 kr. Även äldre årgångar finns. Alla socknens byar tryckt på en kraftig tygkasse för 70 kr. Vykort, frimärke, honung mm.