Då var 2023 års verksamhet lagd till handlingarna.

Inga stora förändringar i styrelsen en ny suppleant och en ny revisor.

Styrelsens sammansättning: Helle Bryn-Jensen ordförande, Leea Eriksson, kassör och Eva Eriksson, sekreterare.

Övriga ledamöter: Hans Rosendahl och Helena Andersson. Suppleanter: Mats Andersson och Oscar Rosendahl.

Valberedning: Lennarth Hjelm och Håkan Andersson.

Revisorer: Anders Hjelm och Anna Ekehov.

Vi tackar Hans Jönsén för alla år som han varit med styrelsen och Hans ersätts av Oscar Rosendahl. Vi tackar även Solveig Nyrede som varit revisor i föreningen i många år.

Efter årsmötet visades film från gruvan (under jord) som Hans och Oscar bearbetat. Filmerna är tagna av Baggådykarna, det var dom som gick ner och dokumenterade västra stollgången. Tack vare filmen kunde vi senare öppna stollgången och vi ska förhoppningsvis få orten skrotad så att vi kan guida och visa den till sommaren.

Vi jobbar vidare med datum till kommande trivselkvällar, familjedag och drop in vigsel på Stollen.

Väster Silfbergs Vänner

Skapad av: Eva Eriksson (2024-02-27 15:55:24) Kontakta föreningen