Nu kan du som är medlem i VHF köpa boken med rabatt!

Läs den spännande historien om hur en djärv nytänkare satsade på att bygga och driva en fajansfabrik i Kvarnberg. Där finns numera inte många spår kvar, förutom det ståtliga bostadshuset och fabrikshusets grund. På 1760-talet var fabriken i Kvarnberg en livaktig nysatsning i lilla Vänge. Men berättelsen är ingen renodlad framgångssaga, konkurs och tragedier följde. Det finns vackra föremål bevarade på museer och hos samlare. I boken presenterar två experter på området den senaste forskningen om fabriken, med dess efterföljare i Bredsjö, Järlåsa. Rikt illustrerad.

Ordinarie pris 284 kronor, medlemmar får 25% rabatt, och betalar alltså blir 213 kr + plus frakt 49 kr. Skicka mail till VHF:s vice ordförande för att få rabattkoden, [email protected].
Beställ Porslinsdrömmar via länken:   https://appellforlag.se/bok/porslinsdrommar/

Klicka på bilden för att förstora!

Vänge Hembygdsförening

Skapad av: Rosemarie Fiebranz (2024-03-18 11:57:25) Kontakta föreningen