Utflykten gick tll förorten till Tyresö; Stockholm. Vid Sveaplan hittade vi Wenner-Gren Center där vi togs väl emot av Emilia med kaffe och kaka uppe på våning 23 med vidunderlig utsikt över huvudstaden. Hon berättade sedan om byggnaden och dess tillkomst. Sedan berättade Bernt Karlsson om Axel Wenner-Gren och kopplingen till Tyresö via Bo Nyman.

En trevlig eftermiddag som uppskattades av ett fyrtiotal medlemmar som trivdes trots att blåsten fick tornet att svaja. Men bara lite förstås, men bra, annars skulle den ju knäckas.

Medlemmen Ann Sandin-Lindgren tog med sin inspelningsapparatur och gjorde ett trevligt reportage. Detta kan åtnjutas via denna länk: Tyresöradions reportage från Wenner-Gren Center

Image

Nästa gång vi ses är den 25 april (tidigare aviserat 18/4) Då Bernt, tillsammans med Charlotte Gyllner från kommun berättar mera om Axel Wenner-Gren, Bo Nyman, Mr X och Björn Jonsson. Senast jag hörde så var det tjugotal platser som står till buds fullbokade. Klicka på denna länk och se om det finns återbud:  https://simplesignup.se/event/215967-teknisk-sonat-visning-och-foeredrag

Preliminär plan för nya visningar av Mosaiken är 3 oktober och 19 november. Skriv in med blyerts=preliminärt.

Tyresö Hembygdsförening

Skapad av: Göran Sundgren (2024-04-15 14:47:10) Kontakta föreningen