Under sommaren som varit har Gammelgården haft ungefär 45 000 besökare. Gammelgården är ett uppskattat utflyktsmål för innevånarna i Borlänge med omnejd, vilket styrelsen gläder sig åt.

Många besökare och omfattande verksamhet sliter på gårdens byggnader. För att ha kvar Gammelgården i fint skick för framtiden, så behövs det kontinuerligt underhåll av husen och omgivningarna. Under året har föreningen med tacksamhet skrivit sponsoravtal med Dalarnas försäkringsbolag. Vi hoppas att fler företag och institutioner är intresserade av att stötta verksamheten och bli marknadsförda som kultursponsorer.

Hembygdsföreningen har en hel del att erbjuda en sponsor, som till exempel guidade turer, konferensutrymmen och givetvis synliga sponsorsskyltar samt annonser i föreningens årsskrift Tunum. Känner Du till någon som kan tänka sig att bli sponsor eller är Du själv intresserad av att sponsra föreningen, kontakta styrelsen för mer information.

Styrelsen

Våra sponsorer 2023: