Skövde hembygdskrets vårmöte och årsmöte avhandlades i Godsmagasinet i Fornbyn Skultorp. I Skövde hembygdskrets ingår 15 föreningar/organisationer, varav Sventorp-Forsby är en hembygdsförening. Kretsen tar upp gemensamma frågor i samarbete. I programmet för kvällen. Årsskriften Billingsbygden i nuvarande form avslutades efter 50 år. Redaktören Monika avtackades med presenter. I kommande AU ingår Ola Wirtberg, Norra Billing som sammankallande och med Anita Andersson, Binnebergs tingshus som medlem i au. En plats är vakant. Kassör är Lisbeth Hansson, Sventorp-Forsby. Årsmötesordförande var Harald Engström, Skultorp. Sonja Gustavsson berättade till ett bildspel hur Skultorps hbf och fmf tagit sig igenom efter den förödande branden 2015. Stort tack till hembygdsföreningen i Skultorp som stod som värd för detta arrangemang. Nästa kretsmöte inbjuds till i höst. Värd är då Värsås hbf.

Sventorp-Forsby Hembygdsförening

Skapad av: Monika Moberg (2024-03-24 17:03:19) Kontakta föreningen