Skepplanda Hembygdsförening höll årsmöte i Skepplanda församlingshem den 14 mars 2024.

60-talet medlemmar var på plats vilket var fler än på flera år, mycket glädjande.

Bo Björklund fick förtroendet att leda förhandlingarna och till sekreterare valdes Marie Robertsson-Jsson.

Styrelsens ordförande Sten Olsson fick förnyat förtroende för ytterligare två år, han tackade de församlade för detta.

Till styrelseledamöter på två år (till 2026) valdes Ann-Mari Thunberg (omval), Thomas Johansson (omval), Lena Rydén (omval), Eva Stensson (omval), Claes-Göran Billingsdal (nyval) samt Ann-Christine Persson (nyval).

Kvarstår sen tidigare gör Bernt Johansson, Kjell Claesson, Marie Robertsson-Jsson, Marie Färdmar, Eva Bodén-Andersson samt Sven-Erik Björklund.

Till revisorer på ett år valdes Åke Othzén samt Björn Lidén, båda omval. Till revisorssuppleant på ett år valdes Bengt Gustavsson, omval.

Till ledamot i valberedningen på tre år hade mötet inget förslag då Lena Andersson inte ville få förnyat mandat. Mötet beslutade att styrelsen fick mandat att under året hitta en tredje medlem till valberedningen.

Mötet beslutade enligt styrelsens förslag att ha oförändrad avgift 2025. Det innebär att vi har en avgift på 150 kr för enskild medlem och 200 kr för familj.

Efter förhandlingarna blev det kaffeservering och kvällen avslutades med bildvisning och berättelser av Thomas Svensson och Gustaf Gustafsson från Östads hembygdsförening

Skepplanda Hembygdsförening

Skapad av: Marie Robertsson Johansson (2024-03-15 12:07:41) Kontakta föreningen