24 mars hölls årsmöte nr.45 i Sjonhem hembygdsförening, med 32 medlemmar närvarande. Ordförande Olle Jansson hälsade välkommen och öppnade årsmötet.

Val av ordförande för årsmötet blev Olle Jansson och sekreterare Helén Niklasson Högberg.

Verksamhet-, ekonomisk- och revisionsberättelse föredrogs. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för det gångna året. Ur verksamhetsberättelsen kan man utläsa aktiviteter såsom: kubbafton, grillfest, bräusspel, föreläsningar, julfest, förbättringsarbeten, SM i dricku och mycket mer.

Olle omvaldes till ordförande för 2024.

Anders Söderlund avgick och ersattes av Lina Lindvall.

Maj Gillfjärd avgick och ersattes av Fia Rolfsdotter.

Olle Karlsson nyvaldes till suppleant.

Övriga i styrelsen på valbar plats omvaldes, styrelsen ser således ut enligt följande;

Ledamöter: Helén Niklasson Högberg, Fia Rolfsdotter, Lina Lindvall, Cristofer Lindgren, Mattias Klintberg, Ulla Högberg, Jan-Erik Jansson.

Suppleanter: Bo Broman, Anita Johansson, Olle Karlsson.

Sojdekommittén består av; Bo Broman, Bo Nordahl, Sören Johansson, Ingi Pettersson, Lars Johnsson

Ordföranden Olle Jansson tackade för förtroendet och deltagandet. Därefter förklarades mötet avslutat och vi såg film av Gösta Olsson, en inspelning från bulhusbygget. Det bjöds samtidigt på smörgåstårta och rulltårta.

Maj Gillfjärd och Anders Söderlund avgick efter många år i styrelsen, Maj 23 år och Anders i 19 år. Dom avtackades båda med blommor, presentkort på Bella Roma samt värmande ord för sin fina insats under alla år i föreningen.

Olle Karlsson och Lina Lindvall hälsades välkomna.

Ett glatt arbetslag på städdagen den 6 maj 2023! Foto: Helén Niklasson Högberg

Sjonhems Hembygdsförening