Bli medlem

Du är alltid välkommen som medlem. Här på vår hemsida under de olika rubrikerna till vänster kan du se vad vi håller på med och vill du ha mer information kan du ringa till någon i styrelsen enligt en namnlista under rubriken Organisation.

Medlemsavgiften för 2023 är 150:- för enskilda och 200:- för sammanboende på samma adress. Hemmavarande barn under 20 år blir automatisk medlemmar om de antecknas på föräldrarnas inbetalningskortet.

Denna avgift inkluderar årsskriften som kom ut för första gången 2005 och är en skrift på ca 50 sidor som innehåller föreningsfakta, återblick på året som gått samt en del artiklar av historiskt intresse som berör bygden. De senaste åren har vi haft ett genomgående tema i skriften. 2022 års skrift handlar om Finnsjön med omnejd.

Det finns olika sätt för dig att bli medlem. Antingen ringer du vår kassör Sune Mentor, 031-88 34 74 eller anmäler ditt intresse genom att skicka in meddelande nedan. Du kan också sätta in pengarna på vårt plusgirokonto, 29 48 46 - 1, men glöm då inte att skriva namn och adress på talongen. När du betalt din avgift skickar vi ut den senaste årsskriften.

Lär känna din hembygd och dess historia, välkommen i gemenskapen!

Råda Hembygdsförening

Skicka meddelande

Jag samtycker till att föreningen sparar mitt namn och min e-postadress för att kunna svara på mitt meddelande.

Om du vill bli borttagen från vår lista, kontakta: [email protected]