Ovanåkers hembygdsförening anordnar bussresa till Hallwylska museet fredag 26 april.

Pris 550 kr/person. Förutom resan ingår i priset entré till museet inklusive guidningar av museet samt en separat guidning av utställningen ”Lim-Johan och den utomordentliga ärligheten”.

Eftersom Hallwylska museet saknar hiss behöver man för båda guidningarna gå i trappor både upp och ned. För en närmare presentation av museet rekommenderas att du tittar på deras hemsida www.hallwylskamuseet.se eller på Facebook.
Avresa från Norra skolan kl 08.00 (där finns lämpliga parkeringsplatser)
Under bussresan delar vi upp oss i två grupper för guidning.

Ankomst Norrmalmstorg ca 12.00. Vi börjar med att äta lunch efter eget val. Det finns gott om restauranger i olika prisklasser i närheten.

Samling i museet, som ligger på Hamngatan 4, kl. 13.30 – den ena gruppen börjar med museet och den andra med Lim-Johan utställningen. Varje guidning tar max. en timme så byte sker 14.30. Museet stänger 16.00.

Bussen hem till Edsbyn avgår från Norrmalmstorg kl. 17.00 med beräknad hemkomst till Norra skolan kl. 21.00.
Garderob: För att undvika att stöta till föremål i museimiljön är det inte tillåtet att ta med väskor in i museet, eller bära sin jacka på armen. Det finns skåp på entréplan i museet, där du kan låsa in dina tillhörigheter. Inga mynt behövs. Mindre väskor går bra att ta med sig in.Matsäck: Det är inte tillåtet att ta med mat och dryck in i museet.
Anmälan till resan gör man lämpligen per telefon 0271-21667 eller e-post [email protected] Skicka betalning för resan inom en vecka till bg 492-4098 eller Swish 123 047 2167.

Välkomna till att ta del av den mest kompletta utställning med Lim-Johans konst och föremål som någonsin visats utanför Edsbyns museum.  Hallwylska museet har åstadkommit en förnämlig presentation av Lim-Johans målerier, träsniderier – stora och små, fotokonst och föremål.

Ovanåkers hembygdsförening

Ovanåkers Hembygdsförening