Våren  välkomnades!
Våren hälsades på traditionellt sätt vid Kälktorpet i Östra Fågelvik. Brasan tändes klockan 20.30 och sprakade rejält från början, väl förberedd som den var.

Därefter sjöng den ”förstärkta” Fågelvikskören under Ulrika Wiströms ledning in våren med sedvanliga melodier som Vintern rasat, Hör hur västanvinden  susar och Vårvindar friska. Vårtalet hölls av hembygdsföreningens Lena Fries som påminde om såväl naturens förvandling som krig och ofred i grannskapet som möjligheten att glädja varandra genom att ta spontana kontakter.

Många hade valt att fira in våren vid Kälktorpet, också flera från Karlstad hade sökt sig till Östra Fågelvik. Många hade valt att först lyssna till vårkonserten i kyrkan för att sedan gå till hembygdsgården för brasans skull.

Fikat med hembakt gott tilltugg gick åt, inte som smör i solsken, men i glansen av skenet från den präktiga brasan

Östra Fågelviks Hembygdsförening

Skapad av: Linus Persson (2024-05-06 10:31:21) Kontakta föreningen