Gammelstan håller öppet 13.00 till 17.00 och välkomnar alla besökare till både Nissniss- och Finngården. I Finngården gestaltas ikonen Finn Anders och hans nära och käras historia. Han levde där från 1885 till sin död 1970.
Orekammarn håller öppet och där visas vår fina dräkt- och textilskatt.
Barnen hälsar vi särskilt välkomna och hoppas att de får möjlighet att rida häst, titta på fåren och leka och rasa mellan husen och gärdsgårdarna.
För den som är intresserad att lära sig kvinnlig och manlig ingenjörskonst i form av textilberedning, vävning, repslagning, pärttaksläggning med mera visas det av olika hantverkare.
För den som bara vill ströva omkring och njuta bjuder Gammelstan lugna fina miljöer för reflexioner om gamla tider och livet i allmänhet. Vårt kaffe med dopp smakar extra gott där. Den klassiska svenska varmkorven är också på plats. Barnen bjuds på saft.
Välkomna!

Finngårdens grönskande tun med parstugan i fokus under en svensk sommarhimmel.

Ore Hembygdsförening

Skapad av: Dixie Ericson (2023-07-11 14:38:17) Kontakta föreningen