Lördagen den 26 augusti planerades en resa till Häfla bruk och Julita gård att erbjudas medlemmarna i föreningen. Resan genomfördes också som planerat med 30 av föreningens medlemmar som deltagare. Vi åkte i hyrd buss och första anhalt var Häfla bruk, där det denna dag firades smedjans dag, med många intressanta förevisningar och guidningar. Efter detta bar det av till St Djulö herrgård i Katrineholm, där vi bjöds en smaklig lunch. Fram till dess var det också uppehållsväder, om än mulet, men det blev det ändring på! Vid Julita gård vräkte tyvärr regnet ner, vilket gjorde att den guidade vandringen i parken inte blev särskilt angenäm. Guidningen av Stora Huset var ändå intressant.

Trots att vädrets makter inte var helt på vår sida, så föreföll resedeltagarna ändå vara nöjda med utflykten!

Föreningen Linköpings Ekopark

Skapad av: Anna.Lena Wenner (2023-08-02 20:38:39) Kontakta föreningen