Välkommen till Laxarby Hembygdsförening!

Image

Laxarby Hembygdsförening bildades 1980 efter en kurs i släktforskning med främsta syftet att ge ut en sockenbeskrivning i ord och bild.

1991 var boken "Laxarby socken" med över 700 sidor klar efter stort idéellt arbete av medlemmar i föreningen. Boken är slutsåld men kan köpas på en DVDskiva. Kontakta ordförande Willy Eliasson [email protected]

Hembygdsföreningen har blivit medlem i Bygdeband och har börjat ladda upp platser och bilder på bebyggelselämningar (torplämningar och fornminnen). Platserna kan sökas på namnet och ligger i Laxarby där Laxarby Hembygdsförening står som utgivare. Markera denna plats och den kommer fram med bilder och text och kan sökas på karta.

För att se text och bilder från torpvandringar, möten, marknader, Herman Hertzbergs skannade glasplåtar och övriga sidor klicka på de 3 strecken bredvid Meny i uppe till vänster och sedan på respektive sida nedanför.

Aktiviteter 2023

Laxarbys dag i kulturveckan  19 juli.

Laxarby Hembygdsförening

Skapad av: (2012-04-18 12:47:40) Kontakta föreningen