I söndags hade Kinna Hembygdsförening årsmöte ledd av mötesordföranden Tony Ragnarsson och Sara Grevsjö vid mötets skrivbord. Vi gick igenom verksamhetsberättelsen och konstaterade att ekonomin gått bra och att verksamheten flutit på bra. Sedvanliga förhandlingar flöt på där Tony Ragnarsson omvaldes till ordförande. Efter årsmötet hälsade ordföranden de inbjudna funktionärerna och medlemmarna välkomna till vackra dukade bord på logen. Där bjöds på god mat, kaffe med hembakade bakelser, med handgjorda dekorationer i choklad skriva i talet 80. På scenen framträdde spelmansgruppen ”Barmark” med fin folkmusik. Ordföranden berättade om föreningens verksamhet. Mången arrangemang har genomförts under åren. Där med mången funktionärer som bidragit på olika sätt, men nu inte finns bland oss mera. En minnespublikation utkommer i separata föreningshäften inom kort. Fullmäktiges ordförande Eva-Karin Torhem Arnell höll ett fint tal. Lisa Malmqvist berättade om tillvägagångssättet då det startades upp en fornminnesförening i parken. Västergötlands hembygdsförbund höll information om dess arbete nu och framöver, kulturarvet ska hållas levande. Flickorna i köket ska ha eloge för deras fina arbete att fira Kinna hembygdsförening med detta kalas. Nu ser vi fram emot att fortsätta åren. Många planerade traditionella festligheter är pågång i år också med start till valborg.

Kinna Hembygdsförening

Skapad av: Bosse Johansson (2024-03-12 14:00:16) Kontakta föreningen