Gunnar Hållén, Ålbo, fortsätter som ordförande för Hedesunda hembygdsförening. Han valdes om på årsmötet  söndagen 7 april. Östen Thoresson satt som ordförande och ett 40-tal medlemmar deltog i mötet på Stavgården på Åsudden. Tre nya, ordinarie ledamöter valdes in i styrelsen: Agnetha Björkman, Kristin Engvall och Pia Nygren. Samtliga kommer att presenteras inom kort. De ersätter Barbro Bäckman, som avled i höstas, Margareta Walldén och Maria Walraven. Suppleanterna Ola Bergström och Clas Norman, vars mandat gick ut, omvaldes. Övriga i styrelsen sitter på mandat som går ut nästa år.

Bilden visar Helena Elliot och ordförande Gunnar Hållén som tackar av de avågånde styrelseledamöterna Margareta Waldén och Maria Walraven, samt byombudet Nancy Gustavsson.

Nytt för 2024 är att vi fått fyra personer med särskilt ansvar för att sköta grönytorna på Åsudden: Bengt Persson, Gunnar Hållén, Mats Wendin och Leif Jansson.

Efter mötet berättade Bengt Löf, känd skribent från hembygdsföreningens tidskrift Rovbladet, att han sammanställt material till en historiebok om Hedesunda. Hedesunda hembygdsförening kommer att ge ut boken, som beskriver vår socken från stenåldern till nutid.

Protokollet från årsmötet kommer att läggas ut på hemsidan så snart det är justerat.

Avtackning på årsmötet 2024

Hedesunda Hembygdsförening

Skapad av: Maria Walraven (2024-04-12 15:25:06) Kontakta föreningen
Ändrad av: Curt-Olof Rask (2024-04-15 12:03:47) Kontakta föreningen