Här kommer lite information från medlemsbrevet. Är du intresserad av att få epost från oss (ca 5 gg/år) kan du maila [email protected] och be om att bli tillagd.
Vill du bli medlem i föreningen mailar du samma om det också :-)

Vad som togs upp på årsmötet:
"Pratande rum"
Med hjälp av en praktikant från Högskolan Falun- Borlänge håller vi nu på att skapa information att lyssna på i två rum i loftboden samt i Storstugan. Det blir klart i början av juni.

Vårstädning torsdag den 18 april kl 10-14
Då gör vi gården klar för öppning. Tar fram möbler, krattar, planterar, städar inomhus. Ta med krattor och ogräsrensningsredskap. Trasa för fönsterputs och det ni tror kan behövas. Vi bjuder på fika och sopplunch med bröd. Kom och delta så länge ni kan. Se mer på facebook.

Caféöppning
Onsdag 1 maj kl 11-17 öppnar caféet för säsongen. Våfflor förstås, tunnbröd bakat i Bagarstugan, Skedviglass och annat gott fika. Hoppas att många av er hittar dit och hälsar på Karin och Pernilla.

Konstrunda Hantverksstugan 9-11 maj
Konstrundan tar ett varv på Gammelgården under Kristi Himmelsfärdshelgen. Vår duktiga kommunikatör Sofia Andersson ställer ut silver-och guldsmide i Hantverksstugan. Öppettider se information om Konstrundan.

Nationaldagsfirande 6 juni
I samarbete med Hedemora kommun ordnar vi nationaldagsfirande. Utställningarna öppna, program av Hedemora Kulturskola mm. Mer information på Hedemora kommuns hemsida.

Midsommar
Torsdag 20 juni, kl 14. Kransbindning och blomplockning.

Midsommarafton 14-16 musik, fiskdamm, lotterier, dans kring stången. Program från 15,00. Vi efterlyser fler musiker som kan vara med och spela innan stångresningen. Hör av er spelmän av alla sorter och åldrar.

Juli, Äventyr på Gammelgården
Alla onsdagar i juli kl 14 är det familjeprogram på Gammelgården med musik, skattletning, sagor och magi.

Mer information samt fler evenemang uppdateras löpande här och på våra sociala medier. Hör gärna av dig om du vill arrangera något, ställa ut, vara delaktig i föreningen eller något annat du funderar på. Tack!

Föreningen Hedemora Gammelgård

Skapad av: Sofia Andersson (2024-04-11 20:19:22) Kontakta föreningen