… lite förlåtande kvällssol fick vi lyssna till en härlig föreläsning på Tingshuset på torsdagskvällen som ingav hopp om bättre tider.

Jonas Hedlund från Naturskyddsföreningen berättade om vad vi kan förvänta oss av vår äng om vi gjort som vi lärt oss och hanterar den rätt och riktigt under våren.

Dryga 40 personer, många nya ansikten, fick insikt i ekologin i sammanhanget, hur man med utgångspunkt från sin misskötta gräsmatta på några år kan få en blommande sommaräng och tom teoretisk utbildning om hur man slår med lie.

Och att det finns två typer av liar, slipliar och knackliar! Det visste vi inte!

För de som har intresse av även en praktisk utbildning ordnar vi en kurs den 30 juni under ledning av Jonas, håll koll på vår hemsida, FB och annonsering under försommaren. Deltagarantalet är begränsat, föranmälan ett måste men ingen kostnad!

GLÖM INTE ATT VI REDAN NU PÅ SÖNDAG TRÄFFAS FÖR VÅRFAGNING PÅ TINGSHUSET KL. 13!

Haninge Hembygdsgille

Skapad av: Sune Nilsson (2024-04-19 11:54:56) Kontakta föreningen