Allmänna arvsfonden har beviljat byalaget stöd för tillgänglighetsanpassning av Täljgården. Stödet uppgår till 1 376 000 kr inkl. moms. Anpassningen innebär att entren anpassas för personer med rörelsehinder samt att en ny toalett byggs anpassad för samma målgrupp. Projektbeskrivningen från ansökan syns nedan.

"Projektets syfte är att skapa en mötesplats för äldre med aktiviteter som alla har tillgång till. För att möjliggöra det krävs att entrén i den befintliga samlingslokalen tillgänglighets-anpassas samt att en tillgänglighetsanpassad toalett installeras. Många på orten är över 65 år och har olika hjälpmedel för att ta sig fram. Genom att göra de planerade byggnationerna och andra förbättringsåtgärder kommer även den målgruppen att obehindrat kunna delta i aktiviteter och få social samvaro. "

Ansökan till Allmänna arvsfonden har gjorts i samarbete med Henrikssons Analys AB

Handöls Byalag

Skapad av: Dan Larsson (2023-10-31 08:07:06) Kontakta föreningen