Då föreningens webmaster Henry Sjöstrand avled i somras har jag blivit tillfrågad att sköta hemsidan under en period. Jag heter Maria Friman och jag är kusinbarn till ordförande Bosse Hörlenius. Det är inte den enda koppling jag har till bygden. Som barn bodde jag på Hagabergsgatan i Sunhult, bredvid ”den gigantiska lekparken”. Jag har handlat i affären, badat i Söljen, lekt i omgivningarna kring Sunhult, gått på söndagsskola, skola och tillbringat högtider i hembygdsgården. Det känns roligt att återigen få lite kontakt med mina rötter.

Numera bor jag i Tranås med en hemmavarande dotter och så har jag en dotter som nyligen flyttat ut. Jag är engagerad i Svenska kyrkan i Tranås och jag tycker om sång o musik och att släktforska och handarbeta. Jag är också engagerad i Askeryds och Västra Ryds hembygdsförening. Där har mina föräldrar växt upp och vår släkt levt i århundraden.

Det var lite om mig. Tack för förtroendet.

Jag önskar er trevliga träffar med denna fina förening.

På återseende!

Maria Friman