Hembygdsföreningen har tjugo fina tekningar som Sigurd på Mon i Vedby har tecknat. Teckningarna beskriver hur befolkningen i Förlösa levde för över hundra år sen. En del teckningar är från tidigare händelser, så som han har upplevt berättelser. Sigurd var mycket aktiv i Hembygdsföreningen på sin tid och tecknade då ned var han har upplevt. Teckningarna är i A3 format och är förvarade i vårt arkiv. För att lättare kunna visa teckningarna har styrelsen beslutat att digitalisera dem. Vi har skickat in några bilder av Sigurds teckningar till Länsmuseet och dom är intresserade av att titta på teckningarna efter årsskiftet.

Förlösa-Lindsdals Hembygdsförening

Skapad av: (2022-11-27 07:57:35) Kontakta föreningen
Ändrad av: Förlösa-Lindsdals Hembygdsförening (2024-03-14 20:44:48) Kontakta föreningen