Tack till alla som kom och tittade på vår föreställning Emil i Lönneberga på By Hembygdsgård sommaren 2023! Nu söker vi folk mellan 5-100 år som vill engagera sig och var med om en upplevelse utöver det vanliga!

Det är fantastiskt härligt att få en sådan respons som vi fick efter familjeteatern i somras, och nu har vi fullt med energi och hoppas kunna sätta upp en ny teaterföreställning i år igen.

Men! Det finns naturligtvis ett MEN. För att kunna producera och leverera teater och en levande landsbygd så krävs det att vi har människor på plats som får det att hända. Vi vill nå nya publikrekord och engagera ännu fler människor lokalt i en teatergemenskap! Det är så ljuvligt med teater för det krävs ingen tidigare erfarenhet, det räcker med glädje, ett brinnande hjärta och en önskan att vara med. Alla åldrar kan och är välkomna att engagera sig!

Alla ni som vill vara med och bidra, alla ni som drömt om att jobba inom teatern, nu behöver vi komma i kontakt med er. Det finns uppgifter för alla – från att skådespela till att bygga kulisser, samla rekvisita, eller sköta administrationen. Vänta inte med att höra av dig – vi är i full färd med att samla människor till årets grupp!

Vi söker följande:

Under de två föreställningshelgerna i tidig juli 2024:

• 4 st teatervärdar/värdinnor – Under föreställningarna behövs värdar/värdinnor som hjälper besökare och ser till att vår vackra hembygdsgård inte far illa.
  • 4 st parkeringsvakter – Att parkera och lämna en parkering på ett säkert sätt när så många barn är ute på vägen är livsviktigt
  • 6 st fikavärdar/värdinnor – Serverar fika under pausen samt ser till att ensemblen får något att äta
  • 4 st biljettsäljare – Möt publiken redan i entrén samt sälj fikabiljetter inne på området

Under repetitionerna februari-juli

• 6 st assistenter – alla vi i teatergruppen behöver förstärkning. Vi vill gärna dela med oss av vår erfarenhet och låta andra prova på ett riktigt roligt arbete. Så vi söker folk till regi, kostym, scenografi, rekvisita, barnpassning, dansinstruktör.
  • 2 st fikaansvariga – varje repetition kräver sitt fika, många kannor kaffe och saft går det åt. Vi behöver hjälp att styra upp detta.

Så: hur gör jag om jag vill engagera mig?

Skicka en intresseanmälan till [email protected], skriv namn, telefonnummer samt vad ni vill hjälpa till med i ett kort meddelande.

Teaterannons

By Sockengille